Anketa "Poškodí sloučení se ZOO botanickou zahradu?"

21. června 2008 v 7:09
klikni na komentář
vysvětlující článek na konci webu
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Věchet, Věchet, | E-mail | 21. června 2008 v 7:14 | Reagovat

Jsem proti sloučení botanické zahrady se ZOO

2 Karel Beránek, Karel Beránek, | 21. června 2008 v 7:15 | Reagovat

Nevytvářejte kolosy.

3 Daniela Slabá Daniela Slabá | E-mail | 21. června 2008 v 9:18 | Reagovat

Jsem zásadně proti sloučení!!!

4 Ivana Macháčková Ivana Macháčková | E-mail | 21. června 2008 v 17:38 | Reagovat

Každá z těchto zahrad vyžaduje úplně odlišný přístup a strategii - neumím si sloučení představit a jsem proti němu.

5 Robert GREGOREK Robert GREGOREK | E-mail | 21. června 2008 v 22:43 | Reagovat

Zlucenie dvoch institucii s rozdielnymi prioritami nutne povedie ku postupnemu utlmu poslania botanickej zahrady. Primerane spestrenie naplne cinnosti BZ ma svoju logiku, ale je uplna nehoraznost davat pod jednu spravu ZOO a BZ. Praha ma to stastie, ze ma obidve tieto velmi atraktivne miesta oddychu a poznania. Rad priznavam, ze prazska BZ je pre nas na Slovensku pozitivnym prikladom vynikajuco  fungujucej  zahrady a bolo by velkym sklamanim, keby to niekto chapal inak.

6 Petr Salaš Petr Salaš | E-mail | 23. června 2008 v 6:34 | Reagovat

Sloučení obou institucí by postupně vedlo k útlumu jedné z nich, velmi pravděpodobně BZ. Praha by ztratila jednu z vyjímečných institucí, známou velmi dobře i v zahraničí. Podporujte raději spolupráci obou institucí, společné akce v atraktivní dobu pro prezentaci rostlin (kvetení...) či zvířat (mláďata...). Pokud spojení uskutečníte, ušetříte možná zpočátku a účetně pár korun, ale z dlouhodobého hlediska to bude ztrátový krok.

7 Narcisa Rozmarinová Narcisa Rozmarinová | E-mail | 23. června 2008 v 9:17 | Reagovat

Je mi opravdu velmi proti mysli, aby se botanické zahrady začleňovaly do ZOO, fauna i flora jsou nádherné a mohou se navzájem doplňovat, ale vyniknout podle mého soudu mohou jen samy o sobě. Tedy zásadně nesouhlasím se sloučením Botanické a Zoologické zahrady v Praze.

                                                     S úctou

                                                     Narcisa Rozmarinová

8 Leišová Leišová | E-mail | 23. června 2008 v 9:19 | Reagovat

Jsem proti sloučení botanické a zoologické zahrady. Velmi dobře plní svoji funkci a nechápu pro lidi z magistrátu potažmo z ODS, kteří tomu vůbec nerozumějí mají činit tak závažná rozhodnutí.

9 Jiří Liška Jiří Liška | E-mail | 23. června 2008 v 9:28 | Reagovat

Zase M. Richtr! Chraň nás Pán Bůh od takto "kompetentních" lidí, kteří mají moc rozhodovat. Slučování botanické zahrady a zoologické by nikoho normálního nenapadlo. Cíl, tj. zábavní park hovoří za vše. Ač smysl zoo je narozdíl od botanické v něčem diskutabilní, spojením zviřátka získají - hlavně rozpočtově - jasně navrch, protože je s nimi narozdíl od kytek větší zábava.

10 Jirka F. Jirka F. | 23. června 2008 v 9:53 | Reagovat

Dobrý den zásadně nesouhlasím se spojením Botanické zahrady a ZOO. Není přece jen vše vidět jako byznis, který probíhá pod manažerským přístupem pana Fejka.Funkce botanický zahrad je především poznání  přírody jak té domací tak i jiné z různých kontinetů. Bohužet se zde někdo z celé záležitosti vytlouci peníze na ůkor odborné i laické veřejnosti. Je otázkou jak se k tomu běžná veřejnost postaví. Návštěva ZOO se stává pro normální rodiny luxusem !!!!!!!

11 Olga Votrubová Olga Votrubová | E-mail | 23. června 2008 v 11:47 | Reagovat

Domnívám se, že sloučení těchto dvou institucí není dobrý nápad. Vznikne kolos, který se bude těžko řídit. Navíc se domnívám, že současná Botanická zahrada své funkce plní dobře a pro toto sloučení není rozumný důvod.

12 reflektor reflektor | E-mail | 23. června 2008 v 12:25 | Reagovat

Tato stránka existuje PROTI přání a zájmům vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy!

13 žárovka žárovka | 23. června 2008 v 18:53 | Reagovat

k Reflektor: "Tato stránka existuje PROTI přání a zájmům vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy!"

Velevážené vedení zahrady! Proč se pod svůj titánský příspěvek nepodepíšete plným jménem?

14 Martina Janoušková Martina Janoušková | 23. června 2008 v 22:19 | Reagovat

V  současnosti mají Botanická zahrada a Zoo svůj styl, představují opravdové alternativy pro trávení volného času. Obávám se, že v rámci jedné instituce by došlo ke smazání rozdílů a klidnější Botanická zahrada by získala podobný nádech Disneylandu, jaký má dnes Zoo.Proto si myslím, že by sloučení vůbec neprospělo ani Pražanům bez hlubšího zájmu o botaniku. Navíc (vlastně v první řadě) si nedokážu představit, že by sloučení prospělo odborné úrovni Botanické zahrady.

15 Rajšl Rajšl | E-mail | 23. června 2008 v 22:36 | Reagovat

Botanická zahrada má úplně jiné poslání než ZOO. Měla by být trvale jako prezentace přírodních druhů zachovávana v té podobě jako je dnes. Nevím, co by sloučení se ZOO mohlo kůladného přinést. Ať odpovědní pracovníci předloží vývojový program rozvoje, který pak může být předmětem další diskuse.

16 Jarda Jarda | E-mail | 24. června 2008 v 0:03 | Reagovat

,,,to je stejné, jako sloučit mléčný bar s fakultní nemocnicí!!! I když je nutno přiznat, že ZOO jde v poslední době (po povodních) geometrickou řadou nahoru a je super!!! Navštěvuji ji (jako jeden z mála Pražáků, který se tu i narodil...) od svých cca tří let..., - a je mi skoro pětapadesát...!!! Takže se cítím oprávněn srovnávat.... Změnila se nepochybně k lepšímu a je to vidět při každé návštěvě.

  Ale "každý švec by se měl držet svého kopyta" a BZ je také bez konkurence...! Tak proč to slučovat a dělat z toho nějaký paskvil! Já jsem strojař, ale v životě bych si netroufal řídit a dirigovat obor mineralogie... I když  je to prapůvodní zdroj materiálu pro výrobu železa.... Ať každý dělá to co umí a čemu rozumí!!!

  Sloučení těchto institucí jsou ve své podstatě zase jen nějaké magistrátní "čachry", které by pomohly jako už nejednou naplnit nějakou nenasytnou "kapsičku" spřízněných duší a kamarádíčků, jak jsme tomu byli již mnohokrát svědky. Tady mám (těmi svědky) na mysli ty lidi, kteří mají otevřené oči a nejednu z těchto lumpáren zažili bohužel i na vlastní kůži..., jako projev arogantní a bezohledné úřední zvůle!!! O nic jiného tady nejde.....

J.

17 Je to podvod! Je to podvod! | 24. června 2008 v 13:39 | Reagovat

TATO STRÁNKA JE PODVOD A ROZESÍLANÝ E-MAIL O NÍ JE HOAX! Nepřijde Vám divné, že se vůbec nenachází na webu botanické zahrady?! A taky úroveň těchto stránek... E-mail o těchto stránkách poslal někdo z adresy BZP@e-mail.cz - kdyby to byl někdo z BZP, asi by měl adresu __@botanicka.cz, ne?

18 zahradník zahradník | 24. června 2008 v 21:53 | Reagovat

Tak ať botanická zahrada vydá oficiální stanovisko. Skončí dohady. A milá 18, ty nemáš jméno či e-mail? Děláš přesně to co kritizuješ.

19 Jana Šafářová asistentka ředitele Botanické Zahrady hl.m. Prahy Jana Šafářová asistentka ředitele Botanické Zahrady hl.m. Prahy | E-mail | Web | 25. června 2008 v 10:16 | Reagovat

Vážení,

za Botanickou zahradu hl.m. Prahy Vám sděluji, že rozesílání výzvy s předmětem "Botanická zahrada Praha" není stanoviskem naší organizace. Vzniklou situaci bude řešit ředitel BZ, RNDr. Oldřich Vacek, po návratu ze zahraniční pracovní cesty.

S pozdravem

v zastoupení ředitele

RNDr. Vladimír Huml

V Praze dne 24. června 2008

20 žárovka žárovka | 25. června 2008 v 17:28 | Reagovat

PRAHA NENÍ TŘEBÍČ!

21 Vlaďka Sládečková Vlaďka Sládečková | E-mail | 27. června 2008 v 17:34 | Reagovat

Jsem ZÁSADNĚ PROTI sloučení ZOO s botanickou zahradou. Poškodilo by to obě instituce a byl by to projev omezenosti a nekulturnosti. Každá má svoje osobní poslání a naše společnost by naopak měla podporovat další individuální rozvoj těchto institucí.

22 severočech severočech | 30. června 2008 v 8:08 | Reagovat

Úplně stačí, když jsou blízko.Během jedné návštěvy se nedá vstřebat oboje, takže společné dražší vstupenky budou jen způsobem jak lidem vytahat z kapes víc peněz.

23 ing Josef Šimek ing Josef Šimek | E-mail | 30. června 2008 v 9:55 | Reagovat

Toto mi připomíná Mičurinské pokusy roubování hrušek na jabloň, jdená se o naprosto odlišné skupiny presentace, jedině co je možno společně presentovat jsou některé druhy tropických rostlin společně s tropickými zvířaty ve sklenících.

24 Růžena Karásková Růžena Karásková | 30. června 2008 v 14:10 | Reagovat

Tato stránka je provozována BEZ řádného souhlasu vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy a Magistrátu hl. m. Prahy. Jsou zde šířeny poplašné a škodlivé informace, které v této napjaté době pobuřují veřejnost. Podporujte své nadřízené a dodržujte jejich pokyny v souladu se zákoníkem práce. Společnými silami učiňme příslušná efektivní opatření pro zastavení činnosti různých ilegálních skupin a organizací podvracejích autoritu vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy.

25 žárovka žárovka | 30. června 2008 v 16:03 | Reagovat

Růženko Karásková, spíš bych řekl, že jste Ruženka Šípková, která usnula v padesátých letech a právě se ze sna probudila! Ten slovník - "ilegální skupiny - společnými silami - organizace podvracející autoritu" - se už dnes opravdu nenosí. My už dnes máme dokonce i volby! Víte? A nejsou to takové ty "vaše" volby z 50. let! Styďte se! Ukazuje, kdo vlastně jste!

26 Dan Dan | E-mail | 30. června 2008 v 17:47 | Reagovat

Navrhuji sloučení MHMP se ZOO. To by mohl být daleko větší tahák pro Disneylandovské a senzacechtivé "návštěvníky", turisty apod.

Blbé je, že by asi časem zvířátka neměla z čeho žít.

Botánu nechte laskavě na pokoji (já vím, že ty pozemky jsou VELMI lukrativní ;-) ).

27 Dan Dan | E-mail | 30. června 2008 v 18:05 | Reagovat

Mimochodem, Růženka si dělá prču ... :-)

28 Veronika Trmalová Veronika Trmalová | E-mail | 1. července 2008 v 8:49 | Reagovat

Sločení ZOO a BZ je podle mého názoru zcela nesmyslný a megalomanský projekt. Obě organizace jsou značně specifické a sloučením se zcela nic nevyřeší, naopak si myslím, že obě postupně zaniknou, přinejmenším, se vytratí poslání a celková koncepce ZOO i BZ.

Vytvořila by se ovšem další pracovní a administrativní místa pro spoustu kamarádů a přátel autorů tohoto šíleného projektu. A penízky by tekly.

29 Luděk Trsek Luděk Trsek | E-mail | 1. července 2008 v 22:50 | Reagovat

Nedávno jsme navštívili s rodinou Botanickou zahradu v Praze a byli jsme unešeni její krásou a rozmanitostí. Jsem za zachování její soběstačnosti a pro další rozvoj sbírek a exponátů. Nepřeji si její spojení se ZOO Praha.

30 Petr Hanzelka Petr Hanzelka | E-mail | 2. července 2008 v 14:30 | Reagovat

Tyto stránky a diskusi chápu jako prostor pro vyjádření názoru na možnou realitu sloučení Botanické zahrady hl.m. Prahy a Zoologické zahrady hl.m. Prahy. V tomto směru považuji jejich vytvoření za pozitivní krok a vznik prostoru pro názory odborné i laické veřejnosti. Je jen trochu nešťastné, že se začaly intenzivněji šířit v době, kdy je vedení Botanické zahrady hl.m. Prahy na služební cestě a nemůže se tedy bezprostředně vyjádřit.

Bohužel řada příspěvků trochu postrádá svou důvěryhodnost a v závěru i váhu svého názoru, pokud pisatel uvede pouze přezdívku či křestní jméno.

Já pracuji v BZ hl.m. Prahy 5 let a možná nevidím řadu věcí až tak kriticky či negativně, jako někteří kolegové a stále chápu BZ jako místo, které se svému poslání věnuje dobře. Spíše se snažím najít vždy nějakou pozitivní stránku věcí.. Nicméně možnost sloučení výše zmíněných institucí považuji za řešení velmi nešťastné. I přesto, že cíle a důvody existence botanických zahrad a zoologických zahrad jsou v podstatě podobné, jejich koexistence v jediné instituci není dle mého názoru k prospěchu žádné z nich. Míra návštěvnické atraktivnosti ZOO je samozřejmě zcela jiná, než návštěvnická atraktivnost botanických zahrad. I potřeby a finanční náročnost provozu zoologické zahrady jsou daleko vyšší než u zahrady botanické. Jako podstatné riziko sloučení vidím zejména vytvoření jediného rozpočtu, kdy pak reálně hrozí, že v případě nějaké finanční nestability či rozpočtových omezení bude botanická část krácena snáze, než část zoologická (zvířata nelze nekrmit a rostliny přece jen „něco vydrží“). Rozvoj a udržování rostlinných sbírek by pak mohl být výrazně omezen.

Mezinárodní organizace zaštiťující botanické zahrady BGCI (Botanic Garden Conservation International; www.bgci.org ) definuje botanickou zahradu následovně: Botanická zahrada je instituce udržující zdokumentované kolekce živých rostlin za účelem vědeckého výzkumu, konzervace genových zdrojů, vzdělávání a jejich prezentace veřejnosti. Obávám se, že prostor pro toto poslání botanické zahrady bude v případě jejího sloučení se ZOO značně omezen.

Nelze samozřejmě ani opomenout mezinárodní úmluvy a z nich vyplývající závazky. A to zejména CBD (Convention on Biological Diversity), ke které se Česká republika rovněž připojila. Zde se plně ztotožňuji s názorem Ing. Karla Štolce, CSc., který je uveden na www.botany.cz.

31 Pavel Sekerka Pavel Sekerka | E-mail | Web | 3. července 2008 v 18:37 | Reagovat

Spojení se ZOO považuji za velký a závažný problém. Zásadně nesouhlasím s administrativním spojením botanické zahrady a ZOO; souhlasím s důvody uvedenými v článku zachrante-botanickou-zahradu-praha na tomto blogu. Stejný problém již řešila zahrada v letech 2001 - 2002. Díky podpoře odborné a laické veřejnosti i jasnému stanovisku vedení zahrady se transformace na akciovou společnost a sloučení se ZOO a Lesy HMP neuskutečnila. Pevně věřím, že tento blog i podpora veřejnosti zabrání tomuto neuváženému kroku a chtěl bych poděkovat všem, kteří do diskuse přispěli svým názorem.

Poznámky k personálnímu auditu jsem uveřejnil v otevřeném dopise primátorovi HMP na botany.cz.

RNDr. Pavel Sekerka

kurátor

32 Darius Nosreti Darius Nosreti | E-mail | 19. července 2008 v 14:14 | Reagovat

V Ostravě je dlouho koncipovaná ZOO současně jako botanická zahrada, nejsou si tyto dvě náplně nejak příliš na škodu, je to mnohde i vzájemné obohacení, ale zejména kvůli penězům a nepochopení významu botanických odborníků tam vzniká spousta sporů a zbytečné řevnivosti mezi botaniky a zoology a nakonec se zdá, že botanický aspekt už nebude v popředí zájmu. Takže: Neopakujme chyby, nelze na tyto instituce jednoduše použít pravítko racioanlizace.

33 Irena Jarošová Irena Jarošová | E-mail | 28. července 2008 v 11:36 | Reagovat

Podlé mého názoru vznikly zoologické a botanické zahrady proto, aby obeznámily veřejnost s více či méně známými druhy fauny a flóry. Měly by si tedy uchovat svou odbornou úroveň. Tím, že se bude snižovat (aby se "přiblížily" veřejnosti), veřejnost příliš nezíská, naopak. Proto si myslím, že by jak ZOO tak BZ měly být ušetřeny honby po zisku a fungovat spíše jako takový most mezi, pro mnohé nesrozumitelnou, vědou a veřejností. Zcela se ztotožňuji s názory, které vyjadřují silné znepokojení z vytvoření jakéhosi hybridního kolosu. Nejsem odborník, ale mám silné obavy, že by mohlo dojít k "rozplyznutí" jednotlivých cílů obou subjektů, hlavně tedy toho slabšího - BZ, a ve výsledku z toho bude "maglajz", který bude pohoršovat odborníky a veřejnosti nebude přínosem. Pokud je důvodem pro toto sloučení nedostatek financí, myslím si, že stejný důvod může sloužit i k opačné argumentaci. Kolik peněz by takový kolos potřeboval, aby zajistil skutečně fungující a kvalitní prezentace ukázek přírody z různých koutů země tak, aby fauna i flóra existovaly v zájemné harmonii a rovnováze? Obávám se, že pokud nejsou finance na provoz jednotlivých subjektů, jak by mohly být pro provoz tak obrovského projektu?

34 Richard Kolek Richard Kolek | E-mail | 5. srpna 2008 v 12:52 | Reagovat

Jsem proti sloučení. Jistě by závěrem tohoto kroku byl postupný útlum až zánik případné "sekce BZ".

35 Ing. Martin Pražák Ing. Martin Pražák | E-mail | 8. srpna 2008 v 9:01 | Reagovat

Jako praktikující školkař, botanický sběratel a absolvent Zahradnické fakulty se považuji za způsobilého k vyjádření v diskusi.

Nevidím příliš do ekonomických zisků či ztrát při sloučení obou institucí, cit mi říká, že to přínos nebude. Sloučením se ušetří patrně tak, že nové vedení omezí rozpočet BZ. Nevím zda jsou pracovníci magistrátu placeni nějak tabulkově, ale tím že bude jen jeden ředitel by mohl magistrát ušetřit odhadem čtvrtinu platu (má spekulace). V prvním případě to není nutné dělat sloučením, a v druhém případě jde o pakatel.

V každém případě souhlasím s otevřeným dopisem pana doktora Sekerky aby MAGISTRÁT DAL BZ MOŽNOST  POSTOJ OBHÁJIT.

Musím také prohlásit, že BZ plní funkce, které vidím jako velmi hodnotné nejen pro sebe jako profesionála, ale i otevřeností k veřejnosti. Navštěvoval jsem ji u zrodu mého profesního zájmu a činím tak dodnes. Nejvíce oceňuji odbornost mnoha zaměstnanců, vynikající sbírky a dobrou komunikaci s veřejností.

36 pulin pulin | E-mail | Web | 5. listopadu 2008 v 10:19 | Reagovat

další diskuse je též na této stránce

37 Laikaa Laikaa | 8. listopadu 2009 v 18:45 | Reagovat

[17]: Tak proč ses nepodepsal!!!!

38 HAZELMERRILL34 HAZELMERRILL34 | E-mail | Web | 10. července 2012 v 20:38 | Reagovat

The <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> are useful for people, which are willing to ground their own career. As a fact, that's not hard to get a auto loan.

39 karel karel | 18. ledna 2013 v 15:21 | Reagovat

Já si myslim že je to úplně v pohodě sloučit je dohromady

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama