Anketa "Co je hlavní náplní práce botanických zahrad."

21. června 2008 v 7:12
klikni na komentář
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jana Pospíšilová Jana Pospíšilová | E-mail | Web | 21. června 2008 v 8:46 | Reagovat

Funkce botanických zahrad je nezastupitelná. Plně souhlasím s body 1,2,3 a 5. Ostatní považuji za okrajové, pouze zvyšující propagaci. Některé z nich jsou pro zisk asi nezbytné. Vybudování "garden-show" bych přenechala ostatním parkům.

2 Daniela Slabá Daniela Slabá | E-mail | 21. června 2008 v 9:14 | Reagovat

Dobrý den, rozhodně souhlasím s předepsanými body... Pro mé okolí se mi zdá nejdůležitější zachování genofondu rostlin a určitě další množení. Hlavně je pro NÁS (studenty) potřebná široká dostupnost a prezentace sbírek rostlin...

Hezký den D

3 Ivana Macháčková Ivana Macháčková | E-mail | 21. června 2008 v 17:36 | Reagovat

Plně souhlasím s dr. Pospíšilovou. Za podstatné vidím body 1, 2, a 5 a myslím, že tady mají botanické zahrady nazastupitelnou úlohu.

4 Ivo Wiesner Ivo Wiesner | E-mail | Web | 21. června 2008 v 21:04 | Reagovat

Uprimne, ptejme se spis nez po hlavni naplni na to, proc nehrozi treba prazske ZOO naopak slouceni s Botanickou zahradou? Zname asi vsichni PR aktivity ZOO (nelze prehlednout ani z Ceskych Budejovic :-)

Takze, soudim, ze nejde o to, co je teoreticky hlavni naplni bot. zahrady, ale o to, co povede k jejimu uspesnemu preziti, resp. neslouceni se ZOO. A zde mam odpoved "jednoduchou". Vyse uvedene body jsou serazeny presne opacne, nez by mely byt. Tedy od nejmene duleziteho k nejdulezitejsimu - viz PR aktivity ZOO ... Mam obavy, ze na Magistratu nebudou slyset na vyssi princip a nadcasovy vyznam akademickeho badani ... divadla by asi mohla vypravet ... (radnimu R. o nadcasovosti kultury)

5 Jozef Koval Jozef Koval | E-mail | Web | 22. června 2008 v 9:32 | Reagovat

Botanická zahrada by sam mala skor rozširovať a obohacovať a nie orezávať. Pozrite sa na úžasný príklad -  projekt EDEN v Anglii. Núdzu o návštevníkov rozhodne namajú! Je zaujímavé, že umenie, kutúra a príroda v našej republike musí žobrať o peniaze - a na akcie, ako bol Pohár v lyžovaní (prevoz snehu), futbalové štadióny atd., sa vyhodia milióny bez mihnutia oka! Držím palce!

6 ing. Jiří Svoboda ing. Jiří Svoboda | E-mail | 22. června 2008 v 15:57 | Reagovat

Botanické zahrady jsou nezastupitelné jako místo pro umístění široké škály různých druhů rostlin nejen jako sbírek, ale též pro studium a ukázku rozmanitosti rostlinných druhů pro odbornou i laickou veřejnost. Věda, výzkum i studium jednotlivých rostlinných druhů je bez živých rostlin nemyslitelné a mnoho druhů je již ve volné přírodě vzácných a nedostupných. Pouze botanická zahrada nabízí jejich studium bez nutnosti cestovat za rostlinami mnohdy až na jiné světadíly.

7 STARÝ Petr, RND, DrSc. STARÝ Petr, RND, DrSc. | E-mail | Web | 23. června 2008 v 8:50 | Reagovat

Soucasnou existencni etc,. problematiku Botanické zahrady Praha povazuji za vice nez tristne ilustrativni projev destruktivni  indolence odpovidajici  administrativni masinerie.   Stara i novejsi arboreta - BZ,Pruhonice, Novy Dvur u Opavy, Buchlovice, Lednice, univerzitni BZ , Mlynany (SR) jsou pro nas  nenahraditelnou laboratori pripravenou m.j. primo ci neprimo predchozimi generacemi a zavazkem i pro soucasnost.

" Fondy" by snad nemely byt v ramci vladniho hospodareni problemem. BZ neni cirkus  ci lunapark, ale samozrejme i vhodne misto pro klidnou rekreaci. "Slouceni" = vytvoreni

postupne redukovaneho komplexu diky "velikosti", predpokladatelnym interakcim ZOO a BOT,atd.

8 Jiří Liška Jiří Liška | E-mail | 23. června 2008 v 9:15 | Reagovat

O smyslu, významu a postavení botanických zahrad není třeba v kulturním světě diskutovat, natožpak pořádat ankety (navíc poněkud nešťastné jako tato). Více bychom se měli zamýšlet nad tím, proč máme takové zastupitele (jako třeba radní Richtr, o jehož představě kultury víme jeho zásluhou dost). Samozřejmě ale to není jen on, jde o celou modrou radnici, jejíž utkvělá představa o národní knihovně v oranici za Prahou či olympiádě v centru dostatečně ukazují kompetentnost. Mít jiné zastupitelstvo znamená třeba mít i jiné starosti!

9 Ivan Hrdý, Doc., RNDr., DrSc. Ivan Hrdý, Doc., RNDr., DrSc. | E-mail | 23. června 2008 v 9:24 | Reagovat

Nebudu opakovat argumenty předchozích (připojuji se), jen poznámka: Divadelníci se restrikcím brání a jsou vidět! Ve vztaku k Zoo hledat modus vivendi, tedy spolupráci v řešení společných zájmů, např. doprava, parkování. Botanická zahrada si musí zachovat svou odbornou svébytnost, se Zoo je možné hledat spolupráci (ne konkurenci). Např. expozice a příležitostné výstavy hmyzu (zdůraznit závislost na rostlinách), uvažovat o sladkovodním akvariu (přetrvávající slabina Zoo) apod. Hledat podporu v zahraničí.

10 Handrij Härtel Handrij Härtel | E-mail | 23. června 2008 v 10:34 | Reagovat

Rovněž se připojuji k názoru, že diskuse by neměla klesnout až na bazální úroveň, tj. k čemu jsou dobré botanické zahrady. Hlasování v anketě, tj. vybrání pouze jedné funkce BZ, je dosti nešťastné. Smysl BZ tkví právě v tom, že plní řadu funkcí současně. Je třeba se spíše zaměřit na získávání veřejné podpory a přiměřenou medializaci problému.

11 Martin Hejda Martin Hejda | E-mail | 23. června 2008 v 12:21 | Reagovat

Plně souhlasím s body 1, 2, 3, 5, 6, 8. Nemyslím si, že primárním cílem zahrady by mělo být budování parku a garden show. Ochranářské, výzkumné a výchovně vzdělávací aktivity by měly být prioritou. Jestliže se podaří vedle těchto aktivit budovat atraktivní parkové prostředí a třeba prodávat ozdobné kultivary rostlin, tím lépe.

12 Vaníčková Eva Vaníčková Eva | E-mail | 23. června 2008 v 12:25 | Reagovat

Naprosto nesouhlasím se sloučením Botanické zahrady Praha se ZOO. Taky si myslím, že hlavní náplní bot. zahrady jsou body 1, 2 a 5....i když bod poslední - pořádání akcí pro veřejnost má také něco do sebe......jak jinak širší veřejnost získá povědomí o tom co vlastně botanická zahrada je a k čemu slouží. Za věc, o které nic nevím, nebudu přece bojovat.

13 reflektor reflektor | E-mail | 23. června 2008 v 12:25 | Reagovat

<font color=red><b>Tato stránka existuje PROTI přání a zájmům vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy!</b></font>

14 Jitka Zahradníková Jitka Zahradníková | E-mail | 23. června 2008 v 12:41 | Reagovat

Všechny vyjmenované funkce jsou důležité a navzájem se doplňují. Pozornost, která je BZ věnována odráží kulturnost společnosti. Věřím, že na magistrátu sedí kulturní lidé.

15 Jitka Zahradníková Jitka Zahradníková | E-mail | 23. června 2008 v 12:43 | Reagovat

Všechny vyjmenosvané funkce jsou důležité a navzájem se doplňují. Pozornost, která je BZ věnována odráží kultournost společnosti. Doufám, že na magistrátě sedí kulturní lidé.

16 LUBOMÍR SITAŘ LUBOMÍR SITAŘ | E-mail | 23. června 2008 v 13:02 | Reagovat

Zdravím všechny příznivce botaniky.Naprosto souhlasím s body 1.2.3.+5. Dále bych chtěl upozornit pražské zastupitele popř.jiné osoby které mají zajem na sloučení (likvidaci BZ) že EU podporuje vznik BZ.a podobných projektů. Taky bych

rád věděl která evropská metropole nemá BZ.Zachování genofondu, biodiverzity a kultůrní funkce BZ má nezastupitelnou úlohu v celkové vzdělanosti národa. Hodně úspěchů v jednání o budoucnosti BZ .Přeje LUBOMÍR SITAŘ

17 Iva Ulbrichová Iva Ulbrichová | E-mail | 23. června 2008 v 14:23 | Reagovat

Plně souhlasím s body 1,2,3 a 5. Funkce botanických zahrad podle mě nabývá na důležitosti v současnosti nejen s ubýváním druhů ve volné přírodě, ale i se současnou  tendencí žít virtuální životy na internetu, zvažováním výuky přes internet a pomocí počítačů a současným přístupem ke světu, kdy lidé mají spoustu informací dostupných jen zprostředkovaně, virtuálně. V tomhle je přínos botanické zahrady ojedinělý- umožňuje zprostředkovat zcela reálnou a konkrétní zkušenost.

18 MUDr Petr Hrbáč florista japanofil batholog MUDr Petr Hrbáč florista japanofil batholog | E-mail | 23. června 2008 v 17:28 | Reagovat

hlasuji za body 1,2,5,7.

19 Ivana Markova Ivana Markova | E-mail | 23. června 2008 v 23:01 | Reagovat

Funkce botanickych zahrad je nezastupitelna. Podobne jako zoologicke zahrady se podili na uchovani genofondu rostlin, rozsiruji poznatky o biologii a ekologickych narocich rostlin v "kulture" i ve volne prirode. Mnohe botanicke zahrady jsou zapojeny do zachranych programu nasi kveteny. No a samozrejme seznamuji sirokou verejnost s krasou rostlin, z nichz mnohe bychom asi jen tezko videli.

Slouceni botanicke a zoologicke zahrady je michanim hrusek s jabkama. Samozrejme fauna je lidem blizsi, takze hlavni tok penez by sel do ZOO. Mozna tim nekteri lide sleduji uspory napr. za nakup bananu pro chovane opice a lidoopy ;-). Pece o exoticke rostliny je prece jen neco jineho, nez okopavani zahonu macesek, a proto by mela zustat v rukou odborniku. Dodnes jsem si myslela, ze jsme aspon trochu kulturni narod, pevne doufam, ze zdravy rozum zvitezi.

No jo olympiada v Praze neco stoji a panove radni pro svuj utopisticky plan shaneji penize kde muzou ...

20 Ales Kovarik Ales Kovarik | E-mail | Web | 24. června 2008 v 9:07 | Reagovat

Hlasuji pro body 1, 2, 3, 5, 8. Napad magistratu sloucit botanku se ZOO me neprekvapuje, snad jen ve vyctu partneru chybi Sazka arena. V Brne se take sypou penize spise do ohnostroju nezli do mestske zelene ci ZOO. Na druhe strane se rozvoj ci alespon udrzba botanickych zahrad bez investic neobejde, proto hlasuji pro poradani akci pro verejnost. Jako priklad muze slouzit londynske Kew Garden, kde jsou svetove sbirky, svetova veda a spousty navstevniku, ktere neodrazuje ani relativne drahe vstupne. Degradace kuratoru sbirek  na zahradniky ci zelinare povede ke ztrate odbornosti a dlouhodobe i odlivu navstevniku.

21 Je to podvod! Je to podvod! | 24. června 2008 v 13:36 | Reagovat

TATO STRÁNKA JE PODVOD A ROZESÍLANÝ E-MAIL O NÍ JE HOAX! Nepřijde Vám divné, že se vůbec nenachází na webu botanické zahrady?! A taky úroveň těchto stránek...

22 Petr Horáček Petr Horáček | E-mail | Web | 24. června 2008 v 16:59 | Reagovat

Připadá mi velmi vtipné, když anonym hlásá co je či není hoax. Chci tedy jasné a pravdivé informace, ať už je podá Reflektor, Baterka nebo Halogen.

Nicméně snahy o modifikaci BZ v jakýsi zábavní areál (co si pod tím představit?) byly a jsou, což si každý může na internetu sám vyhledat.

23 Ing. Karel Jan Štolc, CSc. Ing. Karel Jan Štolc, CSc. | E-mail | 24. června 2008 v 17:10 | Reagovat

Edukační činnost pro veřejnost, vědecká práce v souladu s požadavky popisu a charakterizace genetických zdrojů a taxonomického výzkumu, záchrana vzácných a ohrožených druhů a pod. flóry, pro veřejnost otevřená genobanka rostlin.

24 ing.Svatoslav Kodytek ing.Svatoslav Kodytek | E-mail | 24. června 2008 v 21:34 | Reagovat

Za naprosto nezastupitelné úkoly považuji 1,2 a 5, bohužel jak je vidět je nutno bojovat i za naprosto samozřejmé věci. Slepým mohu půjčit vlastní brýle k prohlédnutí.

25 Jana Šafářová asistentka ředitele Botanické Zahrady hl.m. Prahy Jana Šafářová asistentka ředitele Botanické Zahrady hl.m. Prahy | E-mail | Web | 25. června 2008 v 10:14 | Reagovat

Vážení,

za Botanickou zahradu hl.m. Prahy Vám sděluji, že rozesílání výzvy s předmětem "Botanická zahrada Praha"  není stanoviskem naší organizace. Vzniklou situaci bude řešit ředitel BZ, RNDr. Oldřich Vacek, po návratu ze zahraniční pracovní cesty.

S pozdravem

v zastoupení ředitele

RNDr. Vladimír Huml

V Praze dne 24. června 2008

26 žárovka žárovka | 25. června 2008 v 17:22 | Reagovat

Paní Šafářová, my víme, že tohle není stanovisko vašeho ředitele! A věřte, že ho máme už tak akorát plné zuby! To je manažér? Kam zahradu přivedl? Ke stádiu rozkladu! Nedokáže dát zaměstnancům žádnou jistotu, jen poklonkuje magistrátu! Takové ředitele v Praze nechceme! PRAHA NENÍ TŘEBÍČ!!!

27 Eva Kopecká Eva Kopecká | E-mail | 25. června 2008 v 18:09 | Reagovat

Za nezbytné funkce považuji body 1, 2, 3, 5 a 6. Akce pro veřejnost by měly přitažlivou formou sledovat hlavně bod 5, počet návštěvníků by neměl hrát roli při rozhodování o bytí a nebytí instituce (ale nejspíš hraje). Souhlasím s komentáři 9 a 17. Spolupráce může být přínosem, ale pro sloučení nehlasuji. Podbízet se návštěvníkům formou jakéhosi lunaparku není dobré v konečném výsledku ani pro ty návštěvníky, ale bohužel vývoj k tomuto viditelně směřuje - a nejen v ZOO.

28 Pulin Pulin | 25. června 2008 v 18:10 | Reagovat

Ano, máte pravdu, toto nejsou oficiální stránky botanické zahrady. Pokud bych chtěl, použiji logo i grafiku BZ. Po celou dobu existence blogu (tj. od dubna) je zveřejněný odkaz na oficiální stránky BZHLMP. A dopis podepsaný Pulin také ukazuje na jistou neoficiálnost. Pokud to někoho zmýlilo, omlouvám se.

Vzniklou situaci pan ředitel neřeší již 3 měsíce, nejsou jasné nejenom pracovní náplně řady zaměstnanců, ale ani následná péče o sbírky. A v této situaci celé vedení botanické zahrady (ředitel, tisková mluvčí, její manžel, odborný náměstek, šéfzahradník) odjedou na měsíční expedici. Tento blog nechce poškozovat botanickou zahradu, naopak je zoufalým voláním po její záchově. Je to snaha o diskusi a řešení problémů.

29 Petr Šimek Petr Šimek | E-mail | Web | 26. června 2008 v 9:20 | Reagovat

Botanické zahrady mají nezastupitelnou úlohu v uvedených bodech. Bohužel dnes jejich aktiva mohou být předmětem zájmů vlivných podnikatelských skupin. O zachování zahrad musí bojovat především lidé, kteří k botanické zahradě mají vztah. Občanské svobody ani fungování botanické zahrady nejsou samozřejmostí, je třeba se prát a bojovat.

30 Michaela Dočekalová Michaela Dočekalová | E-mail | 27. června 2008 v 16:25 | Reagovat

Zachování genofondu rostlin spolu s prezentací sbírek, výzkumem v botanice a ekovýchovou by podle mého názoru mělo být hlavním posláním botanické zahrady. Ostatní komerční náplně - jako gardenshow nebo prodej rostlin mohou zajistit soukromé firmy, které zajímá jen zisk. Se zoolog.zahradou by BZ mohla spolupracovat na poli výchovných programů, propagace apod., ale sloučení obou institucí takovouto násilnou formou se mi jeví jako krátkozraké a ve svém důsledku kontraproduktivní.

31 Lubomír Adamec Lubomír Adamec | E-mail | 28. června 2008 v 18:35 | Reagovat

Jako důležité vidím body 1, 2, 5 a částečně i 8. Botanické zahrady by měly plnit funkci sbírkovou, vzdělávací a výchovnou ale také společenskou nebo kulturní. O tom sloučení se ZOO nemám žádné informace, ale nepovažuji je za vhodné a efektivní. Nicméně programová spolupráce by měla být poměrně těsná. Uvítal bych uvnitř BZ diskusi o tom, zda finanční prostředky vynakládané na provoz BZ jsou vždy efektivně použité.

32 PhDr. Tomáš G. Kočí Ph.D. PhDr. Tomáš G. Kočí Ph.D. | E-mail | 29. června 2008 v 20:02 | Reagovat

Sloučení BZ se ZOO nepovažuji za příliš štastné tj. vhodné řešení. Bylo by však velmi smutné, kdyby se z BZ stal atraktivní park a garden -show. BZ má především úlohu zahrnutou v bodech 1,2,3,5,6,7. Bod 8 akce pro veřejnost by měly být zaměřeny dle těchto bodů. Pokud se z BZ stane zábavní park a show, tak to  k něčemu poukazuje... Poukazuje to na povrchní pochopení a uchopení možností ukazovat rozmanitost a krásu všech druhů rostlin.Nemluvě o vztazích mezi nimi a prostředím. Dále to bude jaksi připomínat cirkus, kdy se už i exotické i u nás rostoucí rostliny budou ukazovat jako zvířata v cirkuse.  

Instituce BZ by měla plnit hlavně funkci poznávací a výchovnou.A komerční pouze okrajově.

33 Bohumil Reš Bohumil Reš | E-mail | 30. června 2008 v 11:28 | Reagovat

Pražskou botanickou zahradu znám už od doby její přípravy Ing. Janem Jágrem a jsem jejím příznivcem. Myslím si, že důležité jsou všechny jmenované okruhy činností. Výsledky Vaší práce, propagace, návštěvnost dokazují, že Praha takovou botanickou zahradu potřebuje a využívá. V průběhu doby se jeví několik etap, ve kterých to PBZ neměla lehké, možná i v souvislosti s politickou situací v Praze. Doufám, že i to současné období se podaří překonat. Trojská kotlina je svým způsobem fenomén, který mohou jak PBZ, tak i ZOO plně využít. Znám i ZOO od doby působení Dr. Veselovského a jejich program. Zcela jednoznačně jsou to dvě příbuzné instituce, ale zároveň dvě svébytné a samostatné intituce. Rozděluje je odborná náplň a spojuje je daný prostor Trojské kotliny, ve kterém musí společně řešit problémy dostupnosti, dopravy, provozních podmínek. U PBZ pokládám za neopakovatelný fenomén, že se do areálu podařilo zapojit i několik maloplošných chráněných území, které jsou expozicemi sui generis, což, pokud já vím, nemá na světě obdoby. Takže nespojovat, rozvíjet činnost obou, spolupracovat na společných problémech a ze strany města výrazně podporovat a chlubit se světu oběma, jak ZOO, tak PBZ. Bohumil Reš

34 Růžena Karásková Růžena Karásková | 30. června 2008 v 14:10 | Reagovat

Tato stránka je provozována BEZ řádného souhlasu vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy a Magistrátu hl. m. Prahy. Jsou zde šířeny poplašné a škodlivé informace, které v této napjaté době pobuřují veřejnost. Podporujte své nadřízené a dodržujte jejich pokyny v souladu se zákoníkem práce. Společnými silami učiňme příslušná efektivní opatření pro zastavení činnosti různých ilegálních skupin a organizací podvracejích autoritu vedení Botanické Zahrady hl.m. Prahy.

35 žárovka žárovka | 30. června 2008 v 16:02 | Reagovat

Růženko Karásková, spíš bych řekl, že jste Ruženka Šípková, která usnula v padesátých letech a právě se ze sna probudila! Ten slovník - "ilegální skupiny - společnými silami - organizace podvracející autoritu" - se už dnes opravdu nenosí. My už dnes máme dokonce i volby! Víte? A nejsou to takové ty "vaše" volby z 50. let!

36 Alexandr Petrželka Alexandr Petrželka | E-mail | 30. června 2008 v 22:43 | Reagovat

Samozřejmě klíčové jsou odborné aktivity, ale v dnešní době je třeba je i atraktivně prodat. Tedy akce pro veřejnost, a proč ne i garden show, ale s citem - smyslem musí zůstat poučení, ne zábava. Na druhé straně nevidím a priori zápor ve sloučení obou zahrad, botanická by ale musela zůstat rovnocenným partnerem.

37 Veronika Trmalová Veronika Trmalová | E-mail | 1. července 2008 v 8:43 | Reagovat

Plně souhlasím se všemi uvedenými body. Botanická zahrada je především místem odpočinku a relaxace, dále plní funkci poučení pro návštěvníky a výchovu dětí

studentů. Zábavy je všude dost, návštěvníci do zahrady chodí pro její krásu a relativní klid.

38 Petr Horáček Petr Horáček | E-mail | Web | 1. července 2008 v 20:18 | Reagovat

Růženo, jdi po nich! :-)))) Žárovko, klid, to musí snad být jen recese...

39 Dagmar Sejkorová Dagmar Sejkorová | 17. července 2008 v 11:22 | Reagovat

Nesouhlasím se sloučením botanické a zoologické zahrady.

Je to jen další krok k postupné likvidaci celkové kultury, vzdělání a vědy v ČR. Kdo na tom má zájem a kam ty ukradené peníze půjdou, si každý může domyslet.

40 Ing. Zuzana Erbenová Ing. Zuzana Erbenová | E-mail | 23. července 2008 v 7:57 | Reagovat

Velmi se mi líbí názor (33) pana Bohumila Reše, s tím bych se uměla ztotožnit. Problematiku osobně neznám, proto se k ní nemohu nijak zasvěceně vyjadřovat, ale dnes je to opravdu hodně o "manažerských" schopnostech "velitele", někdy trochu i o politikaření, kam se komu povede "firma" dovést. Je to často na škodu, protože odbornost vedení se často dostává do pozadí v zájmu přežití.

41 Marie Otrubová Marie Otrubová | E-mail | Web | 23. července 2008 v 8:48 | Reagovat

Botanická zahrada je nedílnou součástí našeho života a je hodně důležitá pro zachování všech druhů rostlin, které lidská činnost ve volné přírodě pomalu ale jistě hubí.

Miluju kytičky, tak nemohu souhlasit se sloučením a jsem plně pro zachování a rozvíjení obou.

42 Irena Jarošová Irena Jarošová | E-mail | 28. července 2008 v 11:18 | Reagovat

Botanické zahrady plní hlavně body 1, 2, 3, 4, 5. Další ziskové aktivity, jako např. prodej nebo akce pro veřejnost, považuji za důležité z hlediska získání zájmu široké veřejnosti. Pokud budou mít lidé zájem, budou moci botanické zahrady plnit své primární funkce (bod 1, 2, 3, 4, 5).

43 Richard Kolek Richard Kolek | E-mail | 5. srpna 2008 v 12:47 | Reagovat

Souhlasím se všemi body, nejvíce však s body 1,2,3 a 5. Ty vystihují tu nejzákladnější náplň BZ. Myslím si, že stejně jako ZOO, tak i BZ patří neodmyslitelně do života lidí. V ní se setkávají s rotlinami a rostlinnými společenstvými, které rostou nejen v našem klimatickém pásmu a mohou je kdykoliv vidět v přírodě, ale hlavně s rostlinami, které rostou v jiných klimatických pásmech. Tyto druhy se pak těžko objeví u nás ve volné přírodě a právě BZ může občanům zprostředkovat setkání s nimi, jsou to například rostliny tropů a subtropů, rostliny horských tropických oblastí a další. Jako ZOO zahrada má v nést povědomí lidí do říše fauny, tak BZ má vnést povědomí do říše flory. Proto bych tyto dva instituty neslučoval. Vždycky by se jistě našel někdo kdo by dával přednost jednomu před tím druhým.

44 Alena Vaněčková Alena Vaněčková | E-mail | 26. srpna 2008 v 10:08 | Reagovat

Vyústění sporu radního p. Richtera a Botanické zahrady Troja hovoří za vše.Kultura  v našem hlavním městě se smrskla na pořádání show u Hradu a na Hradě-viz již zmiňovaný sníh pro běžeckou trať,pořádání Miss ČR a pod. Z toho pak vyplývá boj o finanční prostředky.Pytlík na rozdávání je jen jeden a ještě se musí usypat na úplatky aby druhá ruka, která je nastavená směrem zpět dostala též.Je to o penězích a ne o kultuře ducha, do které patří též výzkum, věda,umění, divadlo. Byznys vítězí a na to nemají naši botanici vůbec šanci odpověďět, nenarodili se tak vybaveni.Nemají na ten boj.Bohužel.Přesto se snažím o nějakou podporu. Vyhlašte podpisové akce, ti kteří chcete bojovat,bojujte.Někdo s těmi na Magistrátě musí pohnout.

Škoda by byla té práce, která v Troji byla odvedena a ukazuje se veřejnosti. A veřejnost o Botanické ví. Věřte mi.  Nechceme žádné GardenShow a parky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama